torsdag 21 april 2011

Grill och kärlek

Efter ett rätt tråkigt och kravlöst seminarium i specialpedagogik tidigt i morse så for jag till stan. Först trodde jag att jag skulle få se Red riding hood med min syster men hon hade väl viktigare saker för sig. Jag har gått ensam på bio en gång och det var inte det roligaste jag gjort.

Idag svängde jag förbi donken, tog med mig mat och snaskade på den när jag vandrade genom Klaras kyrkogård. Kom fram till Åhlens och får se den stora gula kycklingen dela ut gigantiska godispåsar. Folk är inte riktigt kloka när det delas ut gratissaker. Tyvärr fick jag inget godis så mina fötter styrde mig mot skoaffären och hann med två par nya skor innan telefonen ringde.

Det blev en jättemysig lunch i solen på en innergård där det spelades somrig musik och skratten studsade mellan väggarna. Åh, vad mysigt vi hade! Sådana dagar vill jag ha hela tiden.












Sommar i Grekland!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar