måndag 6 juni 2011

Långledigt

För mig innebär långledigt en evig väntan. Först väntar jag på att jag ska få ledigt, och sen när det väl är ledigt går jag runt och har så tråkigt. Så då väntar jag på den vanliga vardagen igen. Samtidigt som jag våndas. Inte vill jag gå upp tidigt om mornarna.
Det bästa är att jag tänker "ja" hela tiden nu för tiden. Annars skulle ju faktiskt aldrig något hända. På kontot har jag idag 2000 kronor. Det räcker inte långt om katten bryter benet, alla mina tröjor går sönder och kylskåpet skulle explodera.
Jag trodde för övrigt att mitt internet gått sönder. Arg jag blev och ringde kundservice och när jag väl kom fram så startade hon om allt och det var inga problem. Jag kom helt av mig, jag som ville ha ersättning för besväret.
Nu efter ja-sägandet kommer som nästa steg: vara snabbare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar